سیب را با پوست بخورید

نوشته شده توسط:آریا حیدری | ۰ دیدگاه

مطالعات پژوهشگران نشان مىدهد خوردن روزانه یک عدد سیب  با پوست، به پیشگیرى از بروز سرطان  روده بزرگ و قولون کمک مىکند.

محققان راز این تاثیر را در ترکیبات شیمیایى موسوم به "پروسیانیدین " PROCYANIDIN)) مىدانند که به وفوردر پوست سیب یافت مىشود. به گزارش پایگاه اینترنتى بى. بى. سى نیوز، تحقیقات نشان داده است این ترکیبات تعداد سلول هاى پیش سرطانى را در حیوانات آزمایشگاهى به میزان قابل توجهى کاهش مىدهد.

نتایج این تحقیق که در اجلاس انجمن تحقیقات سرطان آمریکا ارائه شد، مىتواند به ابداع روش هاى نوینى در درمان سرطان ها کمک کند.

 

این تحقیق نشان مىدهد، این ترکیبات شیمیایى جزو دسته " پلى فنول ها " است که با تغییر مسیرهاى پیام رسانى عمل مىکنند. این مسیرها فرایندى را که طى آن سلول ها در پایان عمر خود از بین می روند، کنترل مىنمایند.

در سلول هاى سرطانى  این فرایند دچار اشکال شده و منجر به تقسیم سلولى غیرقابل کنترل و تشکیل تومور مىشود.

دکتر فرانسیس رائول سرپرست این تحقیق مىگوید این مطالعه شناختى از عملکرد خواص بازدارنده پلى فنول ها فراهم مىکند و شواهدى در مورد قابلیت این مواد در پیشگیرى از ابتلا به سرطان قولون ارائه مىنماید.

انواع مختلف پلى فنول ها در پوست سیب به میزان زیاد وجود دارد. پلی فنول ها مواد آنتى اکسیدانی  هستند که مانع از بروز آسیب به بافت هاى بدن مىشوند.

دانشمندان فرانسوى پلى فنول هاى یافت شده در سیب را به دو گروه کلى تقسیم کردند و سلول هاى سرطانى را در معرض این مواد قرار دادند. اولین دسته از این مواد " پلى فنول هاى مونومر" است که حاوى فلاوونوئیدها است با غلظت ?? تا??? میکروگرم در میلى متر تاثیر قابل توجهى نداشتند. اما دومین دسته از پلى فنول ها که " پروسیانیدین " نامیده مىشوند با ارسال علائمى باعث از بین رفتن سلول هاى سرطانى مىشوند و به این ترتیب از رشد و گسترش سرطان  جلوگیرى مىکنند.

محققان در مرحله بعد به موش ها ماده سرطان زا تزریق کردند و سپس به مدت شش هفته مایعى حاوى "پروسیانیدین " به آنها خوراندند. نتیجه این آزمایش نشان داد ضایعات پیش سرطانى در روده این موش ها نصف موش هایى بود که تغذیه معمولى داشتند.

دکتر رائول گفت نتایج این مطالعه بدون نیاز به انجام تحقیقات تکمیلى نشان مىدهد خوردن سیب بطور کامل و با پوست آن فواید ضدسرطانى دربردارد.

منبع : WWW.PERSIAN.DIET

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...