چرا سیم کارت هایمان می سوزند ؟

نوشته شده توسط:آریا حیدری | ۰ دیدگاه

اصولا زمان سوختن سیم‌کارت مشخص نیست ولی در بعضی زمان ها ممکن است که قبل از سوختن، سیم‌کارت ظرفیت پذیرش اس ام اس ها را نداشته باشد و یا اس ام اسی هم ارسال نکند و در آن زمان می‌توان فهمید که سیم‌کارت در آستانه سوختن می باشد.

جابه‌جایی سیم‌کارت از دیگر عوامل سوختن می باشد و یا استفاده سیم‌کارت در گوشی‌هایی که غیراستاندارد می باشند هم  از دیگر عوامل مؤثر به شمار می آیند.

مهم‌ترین عواملی که باعث سوختن سیم‌کارت می‌شوند، علاوه بر میزان مصرف، نزدیکی به آب دریا و در معرض نور خورشید قرار گرفتن سیم‌کارت از عوامل سوختن سیم کارت است.

به گفته مسوولین امکان این که قبل از سوخته شدن سیم‌کارت مشترک از این موضوع اطلاع پیدا کند ، در حال حاضر وجود ندارد و امکانش به وجود نیامده مگر اینکه نرم‌افزاری طراحی شود که نیم‌سوز شدن سیم کارت را اطلاع دهد. باید گفت که مسوولین و کارشناسان معتقدند که درصد زیادی از علت های سوختن سیم‌کارت‌ها، بی‌اطلاعی مشترکین از روش استفاده و رعایت نکردن مواردی است که باعث سوختن سیم کارت ها می‌شود.

آن‌ها درباره اینکه میزان سوختن سیم‌کارت‌ها افزایش پیدا کرده است، بر این عقیده‌ هستند  که این موضوع به مخابرات ارتباطی ندارد، چون همه سیم‌کارت‌ها عمر مفید دارند که کم یا زیاد شدن آن به نحوه نگهداری مشترک از سیم‌کارت بستگی دارد.

اما در زمان های خاص، خود مخابرات عامل سوختن سیم‌کارت‌ می باشد ؛ مثلا این اتفاق به دلیل تغییرات ولتاژ برق و بالا و پایین آمدن آن می‌افتد؛ در این مواقع مخابرات به دفاتر اعلام می‌کند که سیم‌کارت‌هایی که دارای فلان کد هستند، می‌سوزند و نباید هزینه‌ای برای تعویض سیم‌کارت از آن‌ها دریافت کنند . هنگامی که دلیل سوختن سیم‌کارت خود مخابرات باشد، مشترکین در هنگام مراجعه به دفاتر مجاز ، سیم‌کارتشان به صورت مجانی تعویض خواهد شد ؛ بنابراین، لازم نیست مشترکین هزینه‌ای برای تعویض سیم کارت بپردازند

بر اساس گفته های مسوولین مربوطه نمی‌توان عمر مشخصی برای سیم‌کارت‌های موبایل تعریف و مشخص نمود و بر اساس آماری در این زمینه هر ساله حدود هفت تا ده درصد سیم‌کارت‌ها به دلایل متفاوت و مختلف

می‌سوزند و می‌توان گفت که حدود نودو پنج درصد سیم کارت ها به دلایل مختلف و به غیر از اشکالات فنی دچار سوختن  شده‌اند و کمتر از 5 درصد از سیم کارت ها  به دلیل مسائل شبکه‌ ای  و نقائص فنی سوختند ..

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...