راهنمای خرید صفحه کلید keyboard خوب

نوشته شده توسط:آریا حیدری | ۰ دیدگاه
 

 

 از آنجا که کیبورد یک قطعه مهم و ضروری است  و بدون شک کار بدون آن برای کاربر سخت و خسته کننده خواهد بود امیدواریم مطالب ارائه شده در مورد این قطعه باعث شود انتخاب درستی داشته باشید. در صورت نبودکیبورد ، استفاده از کیبورد مجازی ویندوز چندان جالب و کار آمد نخواهد بود ، همچنین تایپ یک متن یا حتی یک جمله یا حرف کوچک و بازی های رایانه ای نیاز شما را به کیبورد بیشتر می کند.

انواع کیبورد یا صفحه کلید

 

کیبوردهای  سیم دار

همانطور که می دانید این نوع از کیبورد ها به دلیل ارزانی قیمت بعضی از مدلهای آن  و رایج بودن آن در بین کاربران و بازار ایران یکی از پرطرفدارترین انواع کیبوردها می باشد ولی ممکن است بعد از مدتها سیم آن دچار اتصالی شود و یا دکمه آن به دلیل جابه جایی کار نکنند یا به سختی فشرده شوند. که البته به وجود آمدن این نوع مشکلات احتمالی بستگی به نوع و قیمت و میزان مواظبت شما از آن و نوع کاربری آن دارد. در این نوع کیبورد ها معمولا کلید هایی ساده ای برای موسیقی و وب و میانبر برای از بعضی برنامه ها وجود دارد برای مثال می توانید از طریق دکمه کنترل موسیقی ، میزان صدا و تغییر آهنگها را در Windows Media Player  مدیریت کنید. اگر توان مالی مناسبی دارید بهتر است مدلهای بالاتری از این نوع کیبوردها را خریداری کنید تا طی مدت کار با آن دچار مشکلات کمتری شوید ، البته شرکت گیتی گستر بدون شک کیبوردهای را به شما پیشنهاد خواهد کرد که در عین داشتن قیمت مناسب ، طول عمر بالایی را هم داشته باشد. اویل در بازار ایران کیبوردهای شرکت فراسو محبوبیت زیادی را داشتند اما امروزه با گسترش انواع مدلهای کیبورد توسط شرکت های سخت افزاری به عنوان مثال شرکت DELL ، کیبوردهای با کیفیت تری روانه بازار شده که هر کدام ویژگی و برتری خاص خود را دارند .

 

کیبوردهای بی سیم  یا Wireless

امروزه روز به روز وسایل سیم دار جای خود را به وسایل بی سیم می دهند که این قاعده از کیبوردهای رایانه نیز مستثنا نیست. این نوع از کیبوردها همانند ماوس های بی سیم توسط قطعه کوچکی شبیه فلش ، به  USB یا همان پورت کامپیوتر شما وصل می شوند و کار می کنند و خود کیبورد هم از طریق باطری انرژی خود را تامین می کند . بنا بر هر دلیلی اگر مجبورید کیبورد خود را جابه جا کنید یا دوست دارید در حالت راحتی مثلا نشسته و یا با فاصله زیاد از مانتیور کامپیوتر کار کنید ، و یا سیم کیبورد برای شما درد ساز است ، خرید این نوع از کیبورد که اغلب با ماوس مخصوص به فروش می رسند به صرفه تر خواهد بود. اگر چه این نوع از کیبوردها قیمت بیشتری نسبت به صفحه کلیدهای سیم دار دارند اما کارایی بهتر برای شما خواهند داشت و بعضی از مدلهای آن علاوه بر بی سیم بودن قابلیت های مانند ، صفحه هوشمند باعملکرد لمسی ماوس ، دکمه تغییر دهنده  Resolution ، کلیدهای دسترسی به اینترنت ، کلیدهای دسترسی به مولتی مدیا ، نمایشگر نوری وضعیت عمر باطری کیبورد هستند. اگر توان مالی بالایی دارید و یا اهل بازی هستید و یا جزو کاربران حرفه ای هستید خرید این نوع کیبورد پیشنهاد می شود.  امروزه شرکت های سخت افزاری خلاقیت های زیادی در تولید انواع کیبورد ها به خرج دادند نمونه از آنها کیبورد های لیزری ، کیبورد های شیشه ای و ژله ای می باشد که تعداد معدودی از کابران از آن استفاده می کنند.

 

صفحه کلید بی سیم

 

 

کیبورد بی سیم با قابلیت صفحه لمسی

 

 

کیبورد ژله ای

 

کیبورد شیشه ای

 

برندهای کیبرد موجود در بازار

  کیبورد الفکس (ALFEX)-  کیبورد ویرا (Viera) - کیبورد لاجیتکس (LOGITEX) - کیبورد پاور مستر (POWER MASTER) -کیبورد لاجیتک (Logitech)- کیبورد جنیوس (Genius) - کیبورد فراسو (FARASSOO) - کیبورد میوا(MEVA) - کیبورد تراست (Trust) - کیبورد گیگا بایت (GIGABYTE) - کیبورد اکرون (Acron) - کیبورد ای فور تک (A4TECH) - کیبورد ای بلو (E-Blue) -کیبورد مدیا تک (Media-Tech)کیبورد پرفکت (Perfect) - کیبورد تونب (TONB) - کیبورد لایت ویو(LightWave) - کیبورد کریتیو (Creative) - کیبورد ال جی (LG) - کیبورد میکرولب(Microlab) - کیبورد سیلیکون (Silicon) -کیبورد پاسکال (PASCAL) -کیبورد هسل (Hessel) - کیبورد راپو(Rapoo) - کیبورد تی وی ام (TVM) - کیبورد هویت (Havit) - کیبورد ایکس پایر (Xpire) - کیبورد فوکاس (FOCUS) - کیبورد بنکیو (BENQ) -کیبورد نکو (NECo)

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...